W pewnej szkole podstawowej jest basen o długości 25m. Każdy z sześciu torów ma 1,4m szerokości. Basen ma głębokość 1,5m.
Ile waży woda w tym basenie??


Proszę o szybką odpowiedź.
Kto pierwszy temu dam do najlepszej odpowiedzi :):):):):):)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T22:17:49+01:00
V = 25*(1,4*6)*1,5 = 315 m3

1m3 = 1000dm3

1dm3 = 1l

315m3 = 315000dm3

1dm3= 1l =1kg

Odp. Woda w basenie waży 315000kg.
2 4 2
2010-02-17T22:22:57+01:00
Dane:
a=25m
b=6 *1,5m=9m
h=1,5m
szukane:
masa wody=?
musimy obliczyć objętość basenu
V= a *b *h
V= 25 m *9 m *1,5m
V=337,5m3
musimy V zamienić na dm3 mnożąc przez 1000
V= 337500dm3
1 dm3=1kg
m= 337 500kg=337,5 tony
odp: masa wody w basenie jest równa 337,5 tony.
2 1 2