87,5% uczniów klasy drugiej planowało wspólnie wyjść do teatru. W dniu przedstawienia 4 osoby zrezygnowały i wtedy okazało się, że liczba uczniów, którzy pójdą do teatru, jest 3 razy większa od liczby tych, którzy pozostaną.
Ilu uczniów planowało wspólnie wyjść do teatru.

3

Odpowiedzi

2010-02-17T22:17:14+01:00
87,5%x - 4 = 37,5% +12
0,5x =16
x=32
87,5%x=28
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T22:18:35+01:00
100%-87,5%=12,5%
x=liczba uczniów ogółem
87,5%x-4=3(12,5%x+4)
0,875x-4=0,375x+12
0,875x-0,375x=12+4
0,5x=16
x=16:0,5
x=32

87,5% z 32=0,875×32=28
odp. planowało pójscie 28 uczniów.
2010-02-17T22:45:04+01:00
87,5%x - 4 = 37,5% +12
0,5x =16
x=32
87,5%x=28


Planowano wyjście 28 uczniów.