Odpowiedzi

2009-10-14T13:00:40+02:00
Osiągnięcia Sumerów:

Kultura:
-wynalezienie brązu
-pismo piktogramowe(obrazkowe)
-kalendarz księżycowy(rok liczył 345dni i dzieliłsię na 12 miesięcy)
-dziesiętny i sześćdziesietny system liczbowy
-wprowadzenie podziału koła na 360 stopni
-rozwój astronomi i astrologi
-rozwój medycyny (podział lekarzy na die grupy:lekarzy praktyków i lekarzy kapłanów; już w Mezopotami znano sposoby wyrywania zębów)

Architektura:
-wspaniałe budowle pełniące funkcje świątyń i obserwacji astronomicznych
-wiszące ogrody Semiramidy
2009-10-14T13:05:27+02:00
Osiągnięcia Sumerów:
-wynalezienie brązu
-pismo piktogramowe(obrazkowe)
-kalendarz księżycowy(rok liczył 345dni i dzieliłsię na 12 miesięcy)
-dziesiętny i sześćdziesietny system liczbowy
-wprowadzenie podziału koła na 360 stopni
-rozwój astronomi i astrologi
-rozwój medycyny (podział lekarzy na die grupy:lekarzy praktyków i lekarzy kapłanów; już w Mezopotami znano sposoby wyrywania zębów)
-wspaniałe budowle pełniące funkcje świątyń i obserwacji astronomicznych
-wiszące ogrody Semiramidy
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T13:05:58+02:00
Osiągnięcia cywilizacyjne Sumerów to:
- Wynalazek koła. Na początku garncarskie, dopiero później zaczęto stosować je do budowy wozów.
- Pismo. Pierwsze składające się z 2000 znaków, z czasem 600. Pisano na glinianych tabliczkach, potem wypalano je by stały się wystarczająco twardych, dlatego też nazywało się to pismem klinowym.
- Szkoła. Przyszli pisarze - urzędnicy chodzili do szkoły. Trwała ona ok. 10 - 12 lat.
- System irygacyjny. Dzięki temu powstała nadwyżka pożywienia i można było się zająć np. rzemieślnictwem, tkactwem lub obróbką metali. Dzięki temu powstał handel wymienny i podział pracy na rzemieślników.
Brąz - ten metal powstały ze stopu miedzi i cyny okazał się wystarczająco twardy by wyrabiać z niego narzędzia lepsze i bardziej precyzyjne od kamiennych. Wkrótce został zastąpiony przez jeszcze twardsze i doskonalsze żelazo.

Nauczyli się oni także wytapiać szkło i warzyć piwo.
1 5 1