Odpowiedzi

2010-02-17T22:38:51+01:00
Figowiec pospolity zwany też figą pospolitą, figą karyjską, drzewem figowym - gatunek drzewa lub krzewu należący do rodziny morwowatych. Prawdopodobnie pochodzi ze środkowo-zachodniej Azji lub Azji Mniejszej. Jest uprawiany w licznych krajach obszaru tropikalnego i subtropikalnego, oprócz okazów uprawianych występują tu także formy zdziczałe.
13 4 13
2010-02-17T22:39:48+01:00
Drzewo figowe, należy do rodziny roślin morwowatych. Pień drzewa, ma jasną, gładką korowinę. Jego liście mają barwę ciemnozieloną, od spodu są gruczołowate. Wytwarza kwiatostany, które później przeradzają się w owoce.
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T22:41:24+01:00
Wysokość- nawet do 15m
Pień- Korowina jasnoszara, gładka. Wszystkie części rośliny zawierają sok mleczny, którego jednym z głównych składników jest kauczuk.
Liście-Opadające, jedno-sezonowe. W zarysie okrągłe, 3-7-klapowe, o średnicy do 13 cm.
Owoce- Owocostany orzeszkowe zawierające liczne orzeszki; to co w języku potocznym nazywamy owocem figi, w rzeczywistości jest owocostanem rzekomym, powstałym w wyniku rozrośnięcia osi kwiatostanu tworzącym osadki owoco-stanowe, będące celem uprawy i nazywane figami.

wyróżnia się odmiany: dalmatyńskie i smyrnieńskie.
19 3 19