Sczep harcerski liczy 300 osób. Jeżeli liczba chłopców zwiększyłaby się o 60 %, a liczba dziewcząt zmniejszyła o 20 %, to w szczepie tym byłaby taka sama ilość harcerzy i harcerek. Ile było w tym szczepie harcerzy a ile harcerek ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T23:00:18+01:00
X - chlopcy
y -dziewczeta

x+y=300

x +60/100x = y - 20/100y
x = 300-y
300-y+180-60/100y = 80/100y
480=240/100y

y=200
x=100

100 harcerzy, 200 harcerek
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T23:11:29+01:00
X+y=300
x+0,6x=y-0,2y

x=300-y

1,6x=0,8y

1,6*(300-y)=0,8y
480-1,6y=0,8y
480=2,4y/:2,4
y=200

x=300-y=300-200=100