Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T23:23:10+01:00
Ale może jakieś konkretne zadanie ?
praca na obu stronach dźwigni jest taka sama, W₁=W₂, czyli
F₁*l₁=F₂*l₂
F₁ - siła, która "chce podnieść" drugie ciało
l₁ - długość dźwigni do punktu podparcia mierzona od strony działającej siły
F₂ - ciężar ciała F=m*g m - masa ciała podnoszonego
l₂ - długość dźwigni do punktu podparcia mierzona od strony podnoszonego ciała.
F₁*l₁=F₂*l₂
F₁*l₁=m*g*l₂ |:(g*l₂)

m=(F₁*l₁):(g*l₂)
2 3 2
2010-02-17T23:23:45+01:00