1. Szałas pasterski wykonano z drewna sosnowego, którego gęstość jest równa 0,47 g/cm sześciennych. Na budowę tego szałasu zużyto 3,5 m sześciennych sosnowych desek o jednakowych wymiarach 10 cm x 20 cm x 350 cm.

a) jaką objętość ma jedna deska sosnowa?
b)jaka jest masa wszystkich desek wykorzystanych do wzniesienia szałasu?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T23:41:24+01:00
Dane
V=3,5 m3 objętość desek
a=10 cm = 0,1 m
b=20 cm = 0,2 m wymiary deski
c=350 cm= 3,5 m
a)
Obliczamy objętość jednej deski
V = a*b*c
V=0,1*0,2*3,5
V=0,07 m3 = 70000 cm3
b)
obliczamy ilość desek
3,5 m3 : 0,07 m3 = 50 szt
obliczamy masę jednej deski korzystając z wzoru na gęstość /wzór znany z fizyki/
d=m/v
gdzie d - gęstość
m - masa
V - objętość
m=d*V
m=0,47*70000
m=32900 g
m=32,9 kg
masa wszystkich desek
32,9*50 = 1645 kg
Odpowiedź
objętość jednej deski wynosi 0,07 m3
Masa wszystkich desek to 1645 kg
7 4 7
2010-02-17T23:42:59+01:00
3.5m^3=3500000cm^3

a)10*20*350=70000cm^3 => 0,07m^3
b)0,47*3500000=1645000g=1645kg
3 3 3