Odpowiedzi

2010-02-18T08:15:23+01:00
Tylko w chorobie ceni się zdrowie.
Afekty, chociaż będą święte, rozumem mają być ujęte.
Jakie jabłko, taka skórka, jaka matka, taka córka.
Aby chleb był, to i zęby będą.
Aby poznać człowieka, trzeba beczkę soli z nim zjeść.
Aby osiągnąć szczęście, trzeba znać cierpienie.
Nadzieja matką głupich.
Baba babę całuje, a za oczy obgaduje.
Adam i Ewa pokazują, jaki styczeń i luty po nich następują.
Baba bez brzucha, jak garnek bez ucha.
Zgoda buduje, niezgoda rujnuje.
Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę.
Kto znalazł przyjaciela, skarb znalazł.
Małych złodziei wieszają, a wielkim się kłaniają.
Cudza rana nie boli.
Mowa jest srebrem, a milczenie złotem.
Niedaleko pada jabłko od jabłoni.
Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka.
Dawniej lepiej bywało i trawa lepiej rosła.
Jaki piątek, taki świątek.
Jakie drzewo, taki klin, jaki ojciec, taki syn.
Poznasz głupiego po śmiechu jego.
Gdzie piskuła traktorem nie zaorze tam baba gracą skamle.
Nie patrzy się złemu w oczy, bo on Cię od tyłu zaskoczy.
Kto bydlęcia nie szanuje, ten sam siebie oszukuje.
Co łysemu po grzebieniu!?
Co ma piernik do wiatraka?
Co ma wisieć, nie utonie.
Co nagle, to po diable.
Co nie siłą, to rozumem.
Co Polak, to zdanie.
5 4 5
2010-02-18T08:16:52+01:00
1. Kto pod kim dołki kopie ten sam w nie wpada
2. Tylko w chorobie ceni się zdrowie.
3. Nadzieja matką głupich.
4. Adam i Ewa pokazują, jaki styczeń i luty po nich następują.
5. Baba bez brzucha, jak garnek bez ucha.
6. Zgoda buduje, niezgoda rujnuje.
7. Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę.
8.Małych złodziei wieszają, a wielkim się kłaniają.
9. Najpierw pomyśl, potem zrób.
10. Cudza rana nie boli.
11. Mowa jest srebrem, a milczenie złotem.
12. Niedaleko pada jabłko od jabłoni.
13. Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka.
14. Dawniej lepiej bywało i trawa lepiej rosła.
15. Jaki piątek, taki świątek.
16. Jakie drzewo, taki klin, jaki ojciec, taki syn.
17. Poznasz głupiego po śmiechu jego.
18. Gdzie piskuła traktorem nie zaorze tam baba gracą skamle.
19. Nie patrzy się złemu w oczy, bo on Cię od tyłu zaskoczy.
20. Afekty, chociaż będą święte, rozumem mają być ujęte.
21. Jakie jabłko, taka skórka, jaka matka, taka córka.
22. Aby poznać człowieka, trzeba beczkę soli z nim zjeść.
23. Frant franta rzadko w pole wyprowadzi.
24. Są gusta i guściki.
25. Dwie baby, a jedna gęś i jarmark gotowy.
26. Gdzie cienko, tam się rwie.
27. Służ panu wiernie, on ci za to pierdnie.
28. Lekarz leczy, Bóg uzdrawia.
29. Kto nie ma w głowie, musi mieć w nogach
30. Bywalec był dwa razy na wiatraku, a raz w kościele.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T09:03:21+01:00
Abyś spotkał przyjaciela, gdy będziesz wchodził na górę powodzenia.
Poznaj obyczaje przyjaciela, a nie będzie nienawiści.
Jak się chce psa uderzyć, kij się znajdzie.
Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz.
Jak trwoga, to do Boga.
Jaka matka, taka córka.
Jaka praca, taka płaca.
Jaki ojciec, taki syn.
Jakie jabłko, taka skórka, jaka matka, taka córka.
Nie od razu Kraków zbudowano.
Pieczone gołąbki nie lecą same do gąbki.
Pieniądze nie śmierdzą.
Pierwsze koty za płotyie rób drugiemu, co tobie niemiłe.
Kto pyta, nie błądzi.
Kto późno przychodzi, sam sobie szkodzi.
Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje.
Kto się do pracy leni, nie wart jeść pieczeni.
Czas to pieniądz.
Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał.
Co dwie głowy, to nie jedna.
Kwiecień plecień, bo przeplata: trochę zimy, trochę lata.
Kto nie ma w głowie, ten ma w nogach.
Kto pod kim dołki kopie, sam w nie wpada.
Kto pyta, nie błądzi.
Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda.
Stara miłość nie rdzewieje.
Jak cię widzą, tak cię piszą.
Jak się chce psa uderzyć, kij się znajdzie.
Indyk myślał o niedzieli, a w sobotę łeb mu ścięli.
Lepiej późno niż wcale.
Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu.
4 5 4