Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T09:49:01+01:00
Surowce mineralne:
węgiel kamienny
cynki i ołów
żelazo
wapienie, dolomity opoki

rzeźba terenu:
pokrywy lessowe
pradoliny i doliny dużych rzek
młode i stare góry fałdowe
wyżyny zbudowane ze skał osadowych

tektonika:
pokrywa mezozoiczna Zapadliska Przedkarpackie
obszary fałdowań alpejskich
górotwory paleozoiczna
25 3 25
2010-02-18T09:57:43+01:00
Rozwój hutnictwa cynku i ołowiu spowodował wyrąb lasów przez co powstała pustynia Błędowska.Specyficzne warunki klimatyczne wystepują na obszarach uprzemysłowionych(czeste mgly,wieksze opady,mniejsza predkosc wiatru) jako skutek zabudowy oraz zanieczyszcnie powietrza gazami i pylami.
112 4 112