Odpowiedzi

2010-02-18T10:37:03+01:00
Dane:
d=0,85g/cm³
m= 85kg = 85000g
Szukane: V=?
wystarczy przekształcić wzór na gęstość
d = m/V /*V
d × V = m /:d
V = m/d
V = 85000g/ 0,85g/cm³ = 100000 cm³

Odp: Pojemność zbiornika wynosi 100 000 cm³.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T10:38:37+01:00
Dane:
m = 85 kg = 85000g {1kg = 1000g}
gęstość (litera grecka ro) = 0,85g/cm³
Szukane:
V = ?
wzór ro = m/V
stąd V = m/ro
rozwiązanie:
V= 85000[g]/0,85[g/cm³]
V= 100000cm³ = 100dm³ = 100l
{ 1dm³ = 1000cm³ = 1 l}
Odp. Pojemność zbiornika traktorze wynosi 100 litrów.