Do jakich przemyśleń zmusza nas wiersz Tadeusza Różewicza pt. "Przepaść" ??

Oto wiersz:
Tadeusz Różewicz
Przepaść
Babcia w czarnych sukniach
w drucianych okularach
z laseczką
stawia stopę
nad przepaścią krawężnika cofa
rozgląda się bojaźliwie
choć nie widać śladu samochodu
Podbiega do niej chłopczyk
bierze za rękę
i przeprowadza
przed otchłań ulicy
na drugi brzeg
Rozstępują się
straszliwe ciemności
nagromadzone nad światem
przez złych ludzi
kiedy w sercu
małego chłopca
świeci iskierka
miłości

3

Odpowiedzi

2010-02-18T10:43:49+01:00
Że należy pomagać starszym osobom ( nie w sensie dosłownym: że akurat mamy pomagać jej tylko na ulicy ) w każdej sytuacji
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T10:44:31+01:00
Wiersz opowiada nam o tym ze mimo to ze jest tak duzo osob "bezdusznych " na swiecie to jednak istnieja tacy ktorzy jeszcze umieja pomoc.Ze tak wielu ludzi zagubilo sie w tym swiecie przez swoj chytry charakter. Wiersz zmusza nas do przemyslenia naszego postepowania. do zastanowienia sie czy jestesmy tacy jak ten chlopiec czy jak ci zli ludzie, ewentualnie do zmianu na dobre,lepsze.


mam nadzieje ze pomoglam ;P
pozdrawiam. ;)
1 5 1
2010-02-18T11:08:04+01:00
Ten wiersz zmusza do tego, żeby nie być obojętnym na cudze krzywdy. Trzeba pomagać starszym i słabszym.
4 5 4