Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-14T13:29:34+02:00
Ilość tłuszczu w całości.
360kg*3,5%=12,6kg

Ilość tłuszczu w śmietanie.
80kg*12%=9,6kg

Ilość tłuszczu pozostała w mleku po zrobieniu śmietany.
12,6kg-9,6kg=3kg

Ilość mleka po zrobieniu śmietany.
360kg-80kg=280kg

Zawartość tłuszczu w mleku po zrobieniu śmietany.
3kg/280kg = 1,07%
  • Użytkownik Zadane
2009-10-14T13:34:59+02:00
3,5% z 360kg => 12,6kg - tłuszczu w mleku
12% z 80kg => 9,6kg - tłuszcz w śmietance
12,6kg - 9,6g =3kg
3kg z 280kg ≈ 1,07%