Znajdź liczbę, której 25% jest równe wartości wyrażenia:
a)5 5/25 +1,72 ("/"kreska ułamkowa)
b)(4 2/3-3,25):(3 1/3 - 2,5)
c) 0,7+4,2;0,1
d)2 1/4 ;0,3-1,2
e) 1 1/5 +5,8 razy 1 1/4
f) 6,49 - 6/25 razy 4 5/8



zadanie2
po obnizce ceny o 15% garnitur kosztuje 561 zł.o ile złotych zmalała jego cena?


2

Odpowiedzi

2009-10-14T13:10:40+02:00
Zadanie2
po obnizce ceny o 15% garnitur kosztuje 561 zł.o ile złotych zmalała jego cena?

100=x
85%= 561 zł

85x= 56100
x= 660

660- 561= 99zł
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-14T13:28:02+02:00
Zad 1.
a) 5,2+1,72=6,92x 4 =27,68
b) (4 2/3-3,25):(3 1/3 - 2,5)=(14/3+13/4): (10/3-5/2)= (56/12+30/12):(20/6-15/6)=90/12: 5/6= 90/12 x 6/5 = 18/2=9
c)0,7+4,2:0,1=49x4=196
d) 2,25:0,3-1,2=6,3x4=25,2
e) 1 1/5 +5,8 razy 1 1/4=1,2+5,8x1,25=8,45x4=33,8
f) 6,49 - 6/25 razy 4 5/8=6,49-3/25x37/4=6,49-111/100=649/100-111/100=538/100=269/50

Zad2. Z proporcji
100%=561
115%=x
mnożymy na krzyż
100x=561x115
100x=64515 ||:100
x=645,15
645,15-561=84,15
Odp.: Cena garnituru zmalała o 84,15zł.