Odpowiedzi

2009-10-14T13:11:10+02:00
Podstawowe właściwości metali:

-Przewodzą ciepło
-Przewodzą prąd elektryczny
-Mają metaliczny połysk
-Szara barwa w większości

Podstawowe właściwości niemetali:
-nie przewodzą ciepła
-są izolatorami - nie przewodzą prądu elektrycznego
-bez połysku
2 4 2
  • Użytkownik Zadane
2009-10-14T13:11:47+02:00
-niemetale są izolatorami a, metale przewodzą prąd
-niemetale mają niższą temperaturę topnienia i wrzenia
-niemetale nie posiadają połysku i nie maja gładkiej powierzchni a, metale zazwyczaj mają szarą barwę
-metale stają się plastyczne wtedy gdy nie zawierają prawie żadnych domieszek
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T13:14:40+02:00
Metale:
- w warunkach normalnych są ciałami stałymi z wyjątkiem rtęci
- srebrzysto szary kolor o różnych odcieniach z wyjątkiem miedzi i złota
-metaliczny połysk
-kowalne i ciągliwe
-przewodzą prąd i ciepło
Niemetale:
-dowolny stan skupienia
-nie ma połysku
-brak kowalności
-tylko węgiel w postaci grafitu przewodzi ciepło i prąd elektryczny
2 4 2