Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T13:36:30+01:00
X - cena dolara
0,20 + 0,6x - cena marki

4x + 5 (0,2 + 0,6x) = 22
4x + 1 + 3x = 22
7x = 21 |:7
x = 3

0,2 + 0,6*3 = 0,2 + 1,8 = 2

Odp. Kurs dolara w tym dniu wynosił 3zł, a marki 2zł.
2010-02-18T13:44:08+01:00
X- cena marki
y- cena dolara

0.20+0.6y=x
5x+4y=22

0.20+0.6y=x
5*(0.2+0.6y)+4y=22

0.20+0.6y=x
1+3y+4y=22

0.20+0.6y=x
1+7y=22/-1

0.20+0.6y=x
7y=21/:7

0.20+0.6y=x
y=3

y=3
0.2+0.6y=x/*10

y=3
2+6y=10x

y=3
2+6*3=10x

y=3
2+18=10x

y=3
10x=20/:10

x=2
y=3

odp. marka kosztuje 2zl a dolar 3zl.