Odpowiedzi

2010-02-18T13:39:53+01:00
Jeżeli wysokość walca jest równa średnicy to oznacza to,że kąty,które są w trójkącie mają po 90,45 i 45 stopni.Wynika więc,że średnica jak i wysokość mają po 10.

Vwalca=πr²*h
Vwalca=π5²*10 (jeżeli średnica ma 10 to promień ma 5,ponieważ jest to połowa średnicy)
Vwalca=π25*10
Vwalca=250π

Odp.Objętość walca wynosi 250π.

A jak potrzebujesz wyciągnąć π to będzie 250*3,14=785

Proszę o najlepszą odpowiedź :)
20 4 20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T13:45:35+01:00
Analiza zadania:
D=10√2
H=x
R=0,5x
v=π*R²*H
π=3,14 -jeżeli później robisz sposobem 2 to tej linijki nie pisz

z twierdzenia pitagorasa:
x²+x²=(10√2)²
2x²=100*(√2)²
2x²=100*2
2x²=200 dwustronnie podzielić przez 2
x²=100 dwustronnie pomnożyć przez √
x=√100
x=10

H=10
R=0,5*10=5
------------------------------------------------------------------------------
od tej lini możesz na dwa sposoby rozwiazać zależy czy wynik ma być liczą czy liczbą i π

1.
v=3,14*5²*10=3,14*25*10=785

Odp: Odp objetość tego walca jest równa 785.

2.
v=π*5²*10=π*25*10=250π


Odp: Odp objetość tego walca jest równa 250π.
22 4 22
R powinno być z małej nie z dużej