Odpowiedzi

2010-02-18T13:51:42+01:00
5 DO 30 JEST WIĘKSZE PONIEWAŻ 12 DO 20=3,833759992447475*10 DO 21
5 DO 30=9,313223746154785*10 DO 2
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T13:53:22+01:00
Oznaczenia:
a^b - liczba a do potęgi b
12^20 - 12 do 20
5^30 - 5 do 30

Dwie liczby w postaci potęgi porównamy jedynie gdy będą one miały albo jednakowe podstawy, albo jednakowe wykładniki. Podstaw jednakowych nie otrzymamy więc zajmiemy sie wykładnikami.
12^20 = (12^2)^10=144^10
5^30 = (5^3)^10 = 125^10

Ponieważ wykładniki są równe a podstawy są większe od 1, więc większa jest ta potęga, której podstawa jest większa.

144^10 > 125^10
12^20 > 5^30

Większą liczbą jest 12^20.
1 5 1