Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T14:00:57+01:00

Dziewczyny- 3
Chłopcy-2

Zastosumy regułe mnożenia:
JEST 5 MIEJSC W SZEREGU: na 1. musi stać jakaś dziewczyna( 3 do wyboru), na drugim stoi jedna z pozostałych 4 osób czyli 4 do wyboru. Trzecie miejsce w szeregu może zająć już tylko jedna z 3 osób, na czwartym jedna z 2 pozostałych i piąta w szeregu staje ostatnia osoba która nam została. więc:
.3. .4. .3. .2. .1.
3×4×3×2×1=72

możesz to sprawdzić rozpisując kolejne szeregi, ale to zajmie trochę czasu:)
1 4 1
2010-02-18T14:02:13+01:00
DZIEWCZYNY - 123
CHŁOPAKI - 45


12345
12354
12435
12453
12534
12543
13245
13254
13425
13452
13524
13542
14235
14253
14325
14352
14523
14532
15234
15243
15324
15342
15423
15432

21453
21534
21543
23145
23154
23415
23451
23514
23541
24135
24153
24315
24351
24513
24531
25134
25143
25314
25342
25413
25431

32451
32514
32541
31245
31254
31425
31452
31524
31542
34215
34251
34125
34152
34521
34512
35214
35241
35124
35142
35421
35412

W SUMIE 72 KOMBINACJE

LICZE NA NAJ:):):)
1 3 1
2010-02-18T14:04:03+01:00
Na pierwszym miejscu staje dziewczyna czyli jest 3 możliwości która z nich.
Gdy na tym pierwszym miejscu stoi dziewczyna na pozostałych jest 4 osoby które mogą stać dowolnie, Więc jest to permutacja.
Podsumowując jest możliwe 3 permutacje czwórki czyli
3*4! = 72