Jak wykonać te zadania ?

1. Oblicz wysokość trójkąta równobocznego, którego bok ma długość 10 cm. Oblicz pole tego trójkąta.

2. Oblicz pole równoległoboku, w którym kąt kąt ostry ma 45 stopni, a długość boków wynoszą 6 cm i 10 cm

3. Zerwały się łańcuchy służące do podnoszenia mostu zwodzonego, którego długość wynosi 5 m . Końce tych łańcuchów były przymocowane do muru obronnego na wysokość 6 m . Czy te dwa nowe łańcuchy o długościach 7, 8 wystarczą na wymianę ?

Proszę pomóżcie mi
Odpowiedzcie chociaż na zadanie, które umiecie !

2

Odpowiedzi

2010-02-18T14:28:30+01:00
Zad 1.
h=a pierwiastek z trzech dzielone na dwa
h= 10pierwiastków z trzech na dwa
h = 5pierwiastków z trzech
h-wysokość

P = a kwadrat pierwiastków z trzech na cztery
P= 10kwadrat pierwiastków z trzech na cztery
P=100pierwiastków z trzech na cztery
P = 25pierwiastków z trzech
_______________________
Zad 2
P= a*h
P=6cm x10cm
P=60cm2
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T14:32:17+01:00
1)
trojkat rownoboczny, czyli jego wszystkie boki maja taka sama dlugosc
a(bok)=10cm
aby obliczyc wysokosc stosujemy tw.pitagorasa
½a² + h² = a²
5cm²+h²=10cm²
25cm+h²=100cm
h²=100cm-25cm
h²=75cm
h=√75
h=√25*3
h=5√3
odp.wysokosc wynosi 5√3 cm.

2)
a-10cm
b-6cm
p=a*h

prowadzimy wysokosc, ktora opada na bok a
wtedy rowniez tworzy sie trojkat prostokatny,w ktorym zachodzi zaleznosc taka, ze przyprostokatne maja rowne dlugosci (zalozmy ze x) a przyprostokatna wynosi x√2

czyli skoro:
6=x√2
to obliczamy x

6=x√2 |:√2
6/√2=x
6*√2 / √2*√2 =x
6√2/2=x
x=3√2
to x to jest szukane h(wysokosc)
wiec juztylko obliczamy:

p=a*h
p=10cm*3√2cm=30√2cm²



2 5 2