Podczas jazdy samochodem pan Antoni zużył 3,5 litra benzyny, co równało się
jednej szóstej benzyny znajdującej się w zbiorniku paliwa. Podczas drugiej jazdy
zużył 0,2 benzyny, która pozostała po pierwszej jeździe. Podczas trzeciej jazdy
zużył połowę tego, co jeszcze zostało. Ile litrów paliwa zostało w zbiorniku po
trzech jazdach?

3

Odpowiedzi

2009-10-14T13:22:21+02:00
1/6=3,5
1= x
1/6=3,5
x= 21l
druga jazda
21l- 3,5l= 17,5l
0,2 z 17,5l= 3,5
17,5- 3,5= 14l

trzecia jazda
14 l: 2= 7l

Zostało:
14l- 7l= 7l

2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T13:22:28+02:00
X - benzyna znajdująca się w zbiorniku paliwa. [w litrach]
x = ?

I jazda samochodwm:
16 z x = 3,5
x = 21
pozostało: x = 21 - 3,5 = 17,5

II jazda samochodwm:
0,2 z 17,5 = 0,2 · 17,5 = 3,5
pozostało: x = 17,5 - 3,5 = 14

III jazda samochodem:
0,5 z 14 = 7
pozostało: x = 14 - 7 = 7

W zbiorniku pozostało 7 litrów paliwa.


3 2 3
  • Użytkownik Zadane
2009-10-14T13:27:00+02:00
3,5×6=21l-tyle było benzyny w zbiorniku na początku
21-3,5-0,2=17,3-zostało, w zbiorniku po dwóch jazdach
0,5×17,3=8,65l
Odp.W zbiorniku zostało 8,65l paliwa