Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T14:41:06+01:00
X + 2x + 5 + x = 17

4x = 17-5

4x = 12 /4
x = 3

Iwona 5ksiązek
Ewa 10książek
Agnieszka 7ksiązek
2010-02-18T14:42:23+01:00
X - książki wypożyczone przez Iwonę
2x - książki wypożyczone przez Ewę
2x+5 - książki wypożyczone przez Agnieszkę
x+2x+2x+5 - książki wypożyczone przez wszystkie dziewczyny

x+2x+2x+5=17
z tego równania należy wyliczyć x i to będzie odpowiedź ;)
2010-02-18T14:42:27+01:00
X-książki Iwony
y-książki Ewy
z książki Agnieszki
2x=y
y+x+z=17
z=x+5
y+2x+5=17
y+2x=12
2y=12
y=6
x=3
odp. 3 ksążki
1 5 1