Jest 5 zadań z matmy!!!



1. Pieszy pokonuje 1km w czasie 1/4 godziny. Ile potrzeba na przejście w takim tempie 300 km??

2. Odległość z Krakowa do Wieliczki wynosi 10 km. Na mapie jest to 2.5 cm. W jakiej skali wykonano mapę??

3. Skala mapy 1:400 000 oznacza, że odcinek 1 dm na mapie odpowiada w terenie odcinkowi długości .... Wynik podaj w km??!!!

4. Za 1 kg soli kuchennej trzeba zapłacić 1.20 zł. Ile kosztuje 25 dag takiej soli???

5. Przygotowując zalewę do kiszenia ogórków do każdego litra wody trzeba dodać 5 gramów soli. Do ilu litrów wody trzeba dodać pół kg soli żeby otrzymać taką zalewę??



Pliskaaa pomóżcie z góry thx pierwszemy dam najlepsze !!! :d plisss pomocy!!!!

3

Odpowiedzi

2010-02-18T14:55:16+01:00
1.
4500 minut = 75h

4.
30 gr.

5.
100l

Wybacz nie jestem mocny ze skali
2010-02-18T15:05:51+01:00
1. 1*15=4500
4500:300=75
odp.na przejście 300km jest potrzeba 75 godzin.
2. 2,5*4000=10000
odp.mape wykonano w skali 1:4000
3.0,1*400 000=40 000
odp.1dm na mapie odpowiada 40 000km w terenie
4.1.20zł:4=30gr
odp. za 25dag trzeba zapłacić 30 groszy
5.1l=5gramów
0,5kg=500gramów
500*1=500l
odp.pół kilo soli trzeba dodać do 500l wody
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:06:29+01:00
1.
1km-1/4h
300 km- x

x=300*1/4
x=300/4
x=75 h
Odp. Potrzeba 75 h.

2.
10km=1000000 cm
1000000/2,5=400000
Odp. Mapę wykonano w skali 1:400000

3.
1dm=10cm
1cm-400000cm |: 100
1cm-4000m|:1000
1cm-4 km

10 cm=40 km.
Odp. 1 dm na mapie odpowiada w terenie odcinkowi długości 40 km.

4.
1kg=100 dag

100 dag- 1,20 zł
25 dag-x
x=25*1,20/100
x=0,30 zł
Odp. Za 25 dag soli trzeba zapłacić 0,30 zł.

5.
1l-5g
x-500g

x=500/5
x=100 l
Odp. Pól kilograma soli trzeba dodać do 100 l wody.


Liczę na naaj :).
1 5 1