1) Trawnik p. Kowalskich jest prostokątem o wymiarach 10m X 12,5m. Ile opakowań nawozu trzeba kubić aby nawieść ten trawnik jeżeli 1 opakowanie nawozu wystarcza na 24m kwadratowe?
2)Pokuj sławka jest prostokątem o wym. 2,5M X 4M .Sławek narysował plan swego pokoju w skali 1:50. Jakie pole ma plan pokoju sławka????????

2

Odpowiedzi

2010-02-18T14:45:36+01:00
1. 10m*12,5m=125m kwadratowych
125:24=5,2
Odp.NAlezy kupic 6 opakowań nawozu
2. 2,5m=250cm
4m=400cm
250:50=5cm
400:50=8cm
Odp.Na planie w skali 1:50 pokój Sławka ma wymiary 5cm X 8cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T14:52:59+01:00
1.
P= 10m*12,5m
P= 125m kwadratowych

125m kwadratowych : 24m kwadratowe = 5,208 ... w pżybliżeniu 6 opakowań.

2.

4m = 400cm
2,5m = 250 cm

w skali 1:50
1bok - 400cm : 50 = 8cm
2bok - 250cm:50 = 5cm

P= 8cm*5cm = 40cm kwadratowych.