Dane do zadania :
Okładka komiksu ma kształt prostokąta o wymiarach 240mm na 340 mm

W katalogu okładka komiksu ma kształt prostokąta o wymiarach 12mm na 17mm . Oblicz w jakiej skali przedstawiona jest okładka książki

W katalogu okładkę książki przedstawiono w skali . Dłuższy bok okładki ma długość 6,8 cm . Jaka jest długość boku narysowanej okładki

Proszę o obliczenia z góry dzięki

2

Odpowiedzi

2010-02-18T14:45:41+01:00
240÷12= 20
340÷17= 20
Czyli skala 1÷20 (1 do 20)
6.80÷20= 0,34 cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T14:45:49+01:00
240:12=20
340:17=20

Odp. Skala to 1:20.

6,80:20 = 0,34 cm.
Odp. Długość boku to 0,34 cm.