Jeśli od 2\3 pewnej liczby odejmiemy 1 1\4 i otrzymany wynik pomnożymy przez 1 4\5to otrzymamy 1 1\5. Co to za liczba?

2. Gospodyni miała 2 1\4 kg mąki i 1 1\2 kg ziemniaków, na kluski śląskie zużyła 1\3 ilość mąki i 5\8 ilości ziemniaków, na naleśniki zużyła 1\6 pozostałej ilości mąki. Oblicz ile kilogramów więcej mąki niż ziemniaków pozostało gospodyni.

3. Rolnik dostarczył do cukrowni najpierw 7\15 całej ilości zebranych buraków cukrowych, a potem 5\6 reszty zebranych buraków, po czym pozostało mu jeszcze 16 kwintali buraków. Ile kwiatów buraków zebrał rolnik?

Taka liczba jak np. 7/15 oznacza ułamek i inne tak zapisane również ;]]
z Góry dziaa ;** ^^ ^^

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T14:52:36+01:00
Zad 2)
Dane:
2 ¼ kg mąki i 1½ kg ziemniaków
⅓ilość mąki i 5\8 ilości ziemniaków,
Szukane;ile kilogramów więcej mąki niż ziemniaków pozostało gospodyni.
Rozwiązanie:
2¼*⅓= ¾
2¼-¾= 1½
1½* ⅙= ¼
1½- ¼= 1¼
Odp:Zostało 1¼kg mąki czyli 1,25 kg

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T14:59:09+01:00
Jeśli od 2\3 pewnej liczby odejmiemy 1 1\4 i otrzymany wynik pomnożymy przez 1 4\5to otrzymamy 1 1\5. Co to za liczba?
x- ta liczba
2/3x-1i1/4= 1i1/5:1i4/5
2/3x-5/4=2/3
2/3x=2/3+5/4
2/3x=23/12/:2/3
x=2. 7/8
Odp. Szukana liczba to 23/8 czyli 2 całości i 7/8

2. Gospodyni miała 2 1\4 kg mąki i 1 1\2 kg ziemniaków, na kluski śląskie zużyła 1\3 ilość mąki i 5\8 ilości ziemniaków, na naleśniki zużyła 1\6 pozostałej ilości mąki. Oblicz ile kilogramów więcej mąki niż ziemniaków pozostało gospodyni.
2. ¼ * 1/3 = ¾
2. ¼ - ¾= 1. ½
1 ½ * 1/6 = ¼
1 ½ - ¼ =1 ¼
Zostało 1 1/4 kg mąki czyli 1,25 kg
1 ½ * 5/8 = 15/16
1 ½ - 15/16=9/16
1,25-0,5625=0,6875 kg

Odp.Gospodyni pozostało 0,6875 kilogramów więcej mąki niż ziemniaków

















1 1 1