Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T14:57:14+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. Pewien ester ma taki sam wzór sumaryczny jak kwas octowy. Zapisz jego wzór pół-strukturalny i podaj jego nazwę.
HCOOCH3----MRÓWCZAN METYLU

2. Zapisz wzory pół-strukturalne wszystkich możliwych izomerycznych kwasów i estrów o wzorach:
a) C3H6O2
CH3-CH2-COOH....kwas propionowy
HCOO-CH2-CH3....mrówczan etylu
CH3-COO-CH3.....octan metylu

b) C4H8O2
CH3-CH2-CH2-COOH.....kwas masłowy
CH3-CH(CH3)-COOH.....kwas 2-metylopropionowy
HCOO-CH2-CH2-CH3......mrówczan propylu
CH3-COO-CH2-CH3.......octan etylu
CH3-CH2-COO-CH3.......propionian metylu
5 5 5
2010-02-18T14:59:23+01:00
1HCOOCH₃ metanian metylu

2a
CH₃CH₂COOH
CH₃COOCH₃
HCOOCH₂CH₃
b
CH₃CH₂CH₂COOH
CH₃COOCH₂CH₃
HCOOCH₂CH₂CH₃
CH₃CH₂COOCH₂CH₃
2 4 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T17:25:30+01:00
1.mrówczan metylu - HCOOCH₃

2.
a)
kwas propionowy- CH₃-CH₂-COOH
mrówczan etylu- HCOO-CH₂-CH₃
octan metylu- CH₃-COO-CH₃
b)
CH₃-CH₂-CH₂-COOH -kwas masłowy
CH₃-CH-COOH -kwas 2-metylopropionowy
HCOO-CH₂-CH₂-CH₃ -mrówczan propylu
CH₃-COO-CH₂-CH₃ -octan etylu
CH₃-CH₃-COO-CH₃ -propionian metylu

proszę :)
2 5 2