Odpowiedzi

2010-02-18T15:00:09+01:00
1.Oblicz pole kola o obwodzie 43,96 cm. Przyjmij, ze pi =3,14
2.Oblicz odwod kola o polu 550/7 cm2. Przyjmij, ze pi = 22/7

Zad.1
Ob=2πr
43,96=2πr/:3,14 (bo π=3,14 w zadaniu)
14=2r/:2
r=7

P=πr²
P=3,14•7²
P=3,14•49
P= 153,86 cm²

Zad.2
P=550/7cm²
πr²=550/7 /:π
r²= 25 /√
r=5

Ob=2πr
r=5
Ob=2π•5
Ob=44/7•5
Ob= 31,43 cm
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T15:02:48+01:00
1.

Obw= 43,96
Obw= 2πr
43,96=2 × 3,14 × r
43,96= 6,28r /6,28
r= 7
P= πr²
P=3,14 × 7
P= 21,98


2.

Oblicz odwod kola o polu 550/7 cm2. Przyjmij, ze pi = 22/7

P=550/7
P=πr²
πr²=550/7
3,14r²=550/7 /×7
21,98r² = 550 /: 21,98
r²≈√25
r≈5

Obw= 2πr
Obw= 31,4
5 3 5