Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T13:30:59+02:00
Rozwiązanie:
x³+3x²+x+3=0
x²(x+3)+1(x+3)=0
(x+3)+(x²+1)=0
x+3=0 lub x²+1=0
x= -3 x²≠ -1
x∈{-3}

2009-10-14T13:35:59+02:00
Rozwiąż równanie:
x³+3x²+x+3=0
przez grupowanie wyłączymy wspólny czynnik
(x+3)x²+1(x+3)=0
(x+3)(x²+1)=0

x+3 = 0 lub x²+1=0 (co jest niemożliwe w R, bo wtedy x²=-1)
stąd
Odp. x = -3
2009-10-14T14:30:33+02:00
X³+3x²+x+3=0
x²(x+3)+(x+3)=
(x+3)(x²+1)=0
x=-3 x²+1=0
braak
Odp.x=-3