Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T15:12:28+01:00
X- cena biletu ulgowego
x+ 18 (bilet normalny droższy od ulgowego o 18zł więc do ceny biletu ulgowego dodajemy 18) - cena biletu normalnego

x+ x+18= 48
2x= 48-18
2x= 30/ :2
x= 15zł - cena biletu ulgowego
15+ 18 = 33 zł - cena biletu normalnego

odp. Bilet ulgowy kosztował 15 zł.

mam nadzieję że pomogłam ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T15:28:13+01:00
X - ulgowy -> x = y-18
y- normalny

x + y = 48
y-18+y=48
2y=48+18 (zamieniamy strony równania, żeby były niewiadome po jednej stronie, zamieniając zmieniamy znak)
2y = 66 | :2 (obie strony równania dzielimy na 2, zeby wyszedł jeden y.)
y = 33 -> cena normalnego

x = 33-18
x = 15zł
Odp. Cena ulgowego biletu wynosi 15zł.
2 1 2
2010-02-18T15:30:41+01:00
Rozwiązałam to za pomocą równania:

bilet ulgowy x
bilet normalny x+18

x+x+18=48
2x+18=48
2x=48-18
2x=30 |:2
x=15

bilet ulgowy 15
bilet normalny 15+18=33

Odp.: Bilet ulgowy kosztował 15zł.
2 3 2