Sztuka teatralna na trzy akty. Pierwszy akt trwa 50 min, a drugi i trzeci są o 10 mi. krótsze. Pomiędzy aktami są piętnastominutowe przerwy. Ile czasu upłynęło od rozpoczęcia do zakończenia spektaklu? Wyraź czas w godzinach lub w godzinach i minutach. O której godzinie powinien zakończyć się spektakl, jeżeli rozpocznie się o 18:30?

Pomocy!!
Na jutro!!
Proszę o wytłumaczenie. !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T15:14:15+01:00
1 akt - 50 min
przerwa - 15 min
2 akt - 50-10=40min
przerwa - 15min
3 akt - 40 min
Wszystko dodać:
50+15+40+15+40=160min = 2 godz i 40 min

Jeśli się rozpocznie o 18:30 to trzeba dodać te 2 godziny 40 min.
18:30 + 2:40 = 20:70 (ale, że godzina ma 60 minut to...) = 21:10
2 5 2
2010-02-18T15:14:20+01:00
50min + 2*40min + 2*15 min=160min
160min:60min=2h i 40min
18:30 +2h i 40min =21:10
2 5 2
2010-02-18T15:19:04+01:00
50min - pierwszy akt
15min - przerwa
50min-10min=40min - drugi i trzeci akt
50min+15min+40min+15min+40min=160min - tyle trwa spektakl
160min=2godz40min
18.30+2.40=21.10 - o tej godzinie sie zakończy

Odp.:Od rozpoczęcia do zakończenia spektaklu uplywają 2 godziny 40 minut. Jeżeli spektakl zacznie się o 18.30 to powinien sie skończyć o 21.10.
1 1 1