Mirek na rowerze, a Jurek pieszo wyruszyli z tego samego miejsca jednocześnie w przeciwnych kierunkach. Po pewnym czasie odległość między chłopcami wyniosła 7240 m. Ile metrów przeszedł Jurek, skoro Mirek przejechał drogę siedem razy dłuższą?

3

Odpowiedzi

2010-02-18T15:19:36+01:00
7240m : 8 = 905m -
Jurek przeszedł 905m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T15:20:14+01:00
X -> trasa Jurka
7x -> trasa Mirka

x+7x = 7240
8x = 7240 |:8
x = 905m

Odp. Jurek przeszedł 905m.
2010-02-18T15:20:57+01:00
X-droga przebyta przez jurka
7x droga przebyta przez mirka

x+7x=7240
8x=7240
x=905

odp. jurek przeszedł 905 metrów, a mirek przejechał 6335metrów