Zad 1
ćwierć tortu podzielono na 2 równe kawałki. Jaką częścią całego tortu jest każdy z tych kawałków?
zad2
do udekorowania sali balowej użyto 20 zielonych balonów,10 żółtych i 30 czerwonych.Jaka część wszystkich balonów miała kolor żółty?

szybko???

3

Odpowiedzi

2010-02-18T15:22:18+01:00
Zad.1 -> ¼ : 2 = 1/8

Zad2. 20+10+30=60 - wszystkie balony

10/60 = 1/6
7 2 7
2010-02-18T15:22:56+01:00
1.
ćwierć tortu podzielono na 2 równe kawałki. Jaką częścią całego tortu jest każdy z tych kawałków?

(1/4):2=(1/4)*(1/2)=1/8

2.
do udekorowania sali balowej użyto 20 zielonych balonów,10 żółtych i 30 czerwonych.Jaka część wszystkich balonów miała kolor żółty?
wszystkich 20+10+30=60
10 z 60 to 10/60=1/6
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T15:25:39+01:00
1)ćwierć = ¼
¼÷2 = ⅛
Odp. Każdy z tych kawałków jest ⅛ całego tortu.

2) 20 + 10 + 30 = 60
60 - wszystkie balony
10 - ilośc balonów żołtych

10÷60 = 1/6

Odp. 1/6 wszystkich balonów miała kolor żółty.
10 3 10