1.Oblicz objętość graniastosłupa prostego o wysokości 18 cm którego podstawą jest romb o przekątnych długości 9cm i 12 cm

2.Podstawą graniastosłupa prostego o wycokośi 5 cm jest trapez prosokątny o podstawach o długości 6 cm i 8 cm. Krótsze ramię trapezu ma długość 2 cm. Oblicz objęość tego graniastosłupa.

sorry miało być matematyka ;-)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T15:32:57+01:00
1.V= Ppx H.
Pp=exf/2 = 9 x 12/2
Pp=54 cm3

V= 54cm3 x18cm
V=972cm3

2.V=Pp x H
Pp=(6+8)x2 /2
Pp=14cm2
V= 14cm2x 5 cm
V=70 cm3
4 5 4
2010-02-18T15:45:35+01:00
1.PP(pole podstawy)= 54 cm kwadratowych
H (wysokość)= 18 cm
V (objętość)= 54 cm kwadratowe x 18 cm = 972 cm sześciennych
V= 972 cm sześciennych

2. PP(pole podstawy) =48 cm kwadratowych
H (wysokość)- 5 cm
V (objętość)= 48 cm kwadratowych x 5 cm =240 cm sześciennych
V- 240 cm sześciennych
2 1 2
2010-02-18T19:11:47+01:00
Zad1
V=pp*h
Pp=e*f/2
Pp=9*12/2=108/2=54
V=54*18=972cm³

zad2
V=Pp*h
Pp=(6+8)*2/2=14cm
V=12cm*5=70cm³

2 1 2