Oblicz pole powierzchni i objętość:
a) graniastosłupa o podstawie równoległoboku o bokach 6cm i 4cm i wysokości 5cm oraz wysokości graniastosłupa 12cm
b) graniastosłupa o podstawie trójkąta równobocznego o boku 5cm i wysokości 4cm oraz wysokości graniastosłupa 8cm
PROSZĘ O ZAPISANIE OBLICZEŃ

3

Odpowiedzi

2010-02-18T15:43:37+01:00
A)Ppodstawy=6cm*5cm=30cm²
Pściany bocznej I=6cm*12cm=72cm²
Psciany bocznej II=4cm*12cm=48cm²
Pcałkowite=30cm²*2+72cm²*2+48cm²*2=60cm²+144cm²+96cm²=
=300cm²
V=30cm²*12cm=360cm³
b)P.trójkąta(podstawy)=(5²√3)÷4=6,25√3
Pściany bocznej=5cm*8cm=40cm²
Pc=6,25√3 *2+40cm²*3=12,5√3cm²+120cm²
V=6,25√3*8=50√3cm³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T15:44:07+01:00
A.) Pole powierzchni:

Pp= 6cm×4cm=24cm²
p1= 4cm×12cm=48cm²
P2=6cm×12cm=72cm²
Ppc=24cm²×2+48cm²×2+72cm²×2=264cm²

Objętość(V):
V=a×b×c
V=4cm×6cm×12cm=288cm³

b.)Pole powierzchni:

Pp=4cm×5cm÷2=10cm²
P1=5cm×8cm=40cm²
Ppc=10cm²×2+40cm²×3=140cm²

Objętość:
V=5cm×5cm×8cm=200cm³
2010-02-18T15:45:33+01:00
A) pole powierzchni:
4cmx6cmx12cm
P1=4cmx6cm=24cm2 24cm2x2=48cm2
P2=6cmx12cm=72cm2 72cm2x2=144cm2
P3=4cmx12cm=48cm2 48cm2x2=96cm2

Pc=48cm2+144cm2+96cm2=288cm2

60cm2+144cm2+96cm2=300cm2

objętość:

6cmx4cmx12cm=288cm3

b)
objętość:
V=5cmx5cmx8cm=200cm3

pole powierzchni:
5cmx5cmx8cm
P1=5cmx5cm=25cm2 25cm2x2=50cm2
P2=5cmx8cm=40cm2 40cm2x2=80cm2
P3=5cmx8cm=40cm2 40cm2x2=80cm2

Pc=80cm2+80cm2+50cm2=210cm2