Na jutro To 3 1/3 <----- to jest 3całe i jedna trzecia
Zadanie 1
Oblicz wartosc liczbowa wyrazenia .
a) a²+b dla a=8, b=-8
b) a-b² dla a=6, b=-2 2/3
c) a²+b² dla a=-0,5 b=0,2
d) a:b dla a=3 1/9 b= 4 2/3

Zadanie2
Oblicz wartosc liczbowa jednomianu.
a) a²b dla a=-0,4 b=6
b) 6x²yz dla x=1/2 y=-3/4 z=-2/3
c) pr²s dla p=-2 1/3 r= 1 1/2 s=-3,2
d) 5x²y dla x= -0,5 y=-3

Dzięki ;)))

2

Odpowiedzi

2010-02-18T15:46:22+01:00
A) a²+b dla a=8, b=-8
64+(-8)=56
b) a-b² dla a=6, b=-2 2/3
6+64/9=118/9=13 1/9
c) a²+b² dla a=-0,5 b=0,2
0,25+0,04=0,29
d) a:b dla a=3 1/9 b= 4 2/3
1/9*3/14=1/42
Zadanie2
a) a²b dla a=-0,4 b=6
0,16*6=0,96
b) 6x²yz dla x=1/2 y=-3/4 z=-2/3
3/2*(-3/4)*(-2/3)=3/4=1 1/4
c) pr²s dla p=-2 1/3 r= 1 1/2 s=-3,2
-7/2*1*(-3,2)=11,2
d) 5x²y dla x= -0,5 y=-3
5*0,25*(-3)=-3,75

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T15:50:35+01:00
Zad 1
a) 8²+(-8)=64-8=56
b) 6-(-2⅔)²=6+7 1/9=13 1/9
c) -0,5²+0,2²=0,25+0,04=0,29
d) 3 1/9 / 4 2/3=2/3
zad 2
a) 0,4²*6=0,16*6=0,96
b) 3/2*(-¾)*(-⅔)=3/4=1¼
c) -7/2*1*(-3,2)=11,2
d) 5*0,25*(-3)=-3,75

to będzie dobrze :)
1 1 1