temat : obliczanie procentu danej liczby ;p

zróbcie to co umiecie ; ))

damm najj !!!

[ dawajcie obliczenia do tego ]

1. 90 % kwoty 120 zł .
2. 15% kwoty 50 zł
3. 18 % liczby 250 .
4. 4 % liczby 35
5. 61 % liczby 20 .
6. 0,5 % liczby 20 .
7. 106 % liczby 60 .
8. 2,5 % liczby 800 .

2 . Około 18 % masy człowieka stanowi węgiel. Ile kilogramów węgla nosi w sobie szóstoklasista ważący 40 kg . ???
[ obliczenia proszęę ; ))

3. Najbardziej rozpowszechnionym nazwiskiem w Chinach jest nazwisko Chang . Nosi je około 12 % chińczyków . Liczba mieszkańców Chin wynosi około 1,2 mld. Czy osób o nazwisku Chang jest więcej niż Polaków . ???

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:19:25+01:00
120*90%/100% =108
50*15%/100% =7.5
250*18%/100% =45
35*4%/100% =1.4
20*61%/100% =12.2
20*0.5%/!00% =0.1
60*106%/100% =63.6
800*2,5%/100% =20

zad 1
40kg*18%/100% =7.2
szóstoklasista ważący 40kg nosi w sobie 7.2kg węgla

zad 2
1200000000*12%/100% =144000000 (mln)
1,2mld*12%/100% =0,144mld

polaków jest ok.38 mln 144>38
Osób o nazwisku Chang jest więcej niż Polaków .
1 5 1
2010-02-18T16:31:18+01:00
2010-02-18T16:39:58+01:00
1. 0,9*120=108
2.0,15*50=7,5
3.0,18*250=45
4,0,04*35=1,4
5,0,61*20=12,2
6,0,005*20=0,1
7,1,06*60=63,6
8,0,025*800=20


0,18*40=7,2



12000000*0,12=144000
Jest więcej niż polaków