Odpowiedzi

2010-02-18T15:58:36+01:00
5×2zł=10zł -gdyby kupiono same pisaki niebieskie
5×1,5zł=7.5zł -gdyby kupiono same pisaki czarne
10zł-7.5zł=3.50zł
3.50zł= 2zł+1.5zł
9zł-3.5zł=5,5zł
5.5zł=1.5zł+2zł+2zł
5.5zł+3.5zł=9zł
2zł+1.5zł+1.5zł+2zł+2zł=9zł
odp.: Kupiono 3 pisaki niebieskie i 2 pisaki czarne.
4 3 4
2010-02-18T16:00:12+01:00
Dane: 5 pisaków-9zł,2zł-niebieski pisak, 1,50zł-czarny. Rozwiązanie: 2*1,50=3zł -czarne pisaki. 3*2=6zł-niebieskie pisaki. 6zł+3zł=9zł. Odp: Kupiono 2 czarne pisaki, a niebieskich 3.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:02:32+01:00
X - ilość pisaków niebieskich
y - ilość pisaków czarnych

x+y=5
2x+1,5y=9

y=5-x
2x+1,5(5-x)=9
2x+7,5-1,5x=9
0,5x=1,5
x=3

y=5-3
y=2

odp: Kupiono 3 pisaki niebieskie i 2 pisaki czarne.
7 3 7