Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T15:57:33+01:00
Zad.1]
d=a√2
a√2=5
a=5√2:2=2,5√2
obwód=4a=4×2,5√2=10√2
zad.2]
a√2=10
a=10√2:2=5√2

a√2=8
a=8√2:2=4√2

5√2-4√2=√2
jest dłuższy o √2
9 5 9
2010-02-18T15:58:30+01:00
1.
d=a√2
a√2=5
a=5√2:2=2,5√2
ob=4a=4×2,5√2=10√2
2.
a√2=10
a=10√2:2=5√2

a√2=8
a=8√2:2=4√2

5√2-4√2=√2
jest dłuższy o √2  odp.
5 4 5
2010-02-18T16:00:44+01:00
1.Jaki obwód ma kwadrat o przekątnej 5?
wzor na przekatna kwadratu to:
a√2=5 \: √2 gdzie a - to dlugosc boku kwadratu
a=5\√2*√2\√2=5√2\2
obw=4a=4*5√2\2=10√2


2.
bok kwadratu o przekątnej 10:
a√2=10
a=5√2
bok kwadratu o przekątnej 8?
a√2=8
a=4√2
O ile dłuższy jest bok kwadratu o przekątnej 10 od boku kwadratu o przekątnej 8?
5√2-4√2=√2
4 4 4