Zadanie1)
Działka ma kształt prostokąta. Jeden bok działki ma długość 3om, a drugi jest 1,5 razy dłuższy. Oblicz ile metrów siatki potrzeba na ogrodzenie tej działki, odliczając 2m na bramę i 1 metr na furtkę.

Proszę o wszystkie działania!!!
I opis jak narysować i po ile cm mają mieć boki i miarę kątów !!

2

Odpowiedzi

2010-02-18T16:01:16+01:00
Jeden bok 3 cm
drugi bok 7,5 cm


Obwód =3cm + 3 cm+7.5cm+7.5cm=21cm
ile siatki potrzeba 21-2m na bramę-1m na furtkę=18 m na siatkę


odp. na ogrodzenie tej działki potrzeba 18 m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:07:58+01:00
I bok- 3m
II bok- 3m*1,5=4,5m
furtka- 1m
brama- 2m
Ob=3+4,5+3+4,5
Ob=15m
15-(1+2)=12m

Cała siatka ma 12m.
narysuj tak jakby metry miały byś cm
i powiedz jak ci będą sprawdzać że pomniejszyłeś w skali
1:100

na górze
4.5cm

na dole
od prawej rysuj 0.5cm siatka
i przerwa na bramę 2cm
i 1cm siatka
i przerwa na furtkę 1cm
i reszta 0,5cm siatka

prawy bok 3cm siatki

lewy bok 3cm siatki