Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T16:03:01+01:00
Ponieważ te ciało jest beawładne to znaczy, że dążą do zachowania stanu w ktorym się znajdują. W tym przypadku ciało się porusza i dalej chce być w ruchu.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:09:36+01:00
Ad 1
Pasażerowie czuja to szarpnięcie ponieważ ciała mają tendencje do pozostawania w takim stanie jakim się znajdowały w tym wypadku w stanie spoczynku (autobus stał). Po ruszeniu ciała "jakby" dalej chcą zostać w spoczynku wiec czujemy jak nas przechyla do tyłu. Dokładnie zjawisko to nazywa się bezwładnością ciał a wartość bezwładności jego masą (cieżar * przyspieszenie ziemskie).
Ad 2
Na pudełko zapałek działa tylko jedna siła jest to siła majaca przyłożenie w miejscu styku pudełka ze stołem. Wartość tej siły jest równa wartości masy tego ciała czyli tak jak pisalem na górze jego cięzar razy przyciąganie ziemskie.
3 3 3