Odpowiedzi

2010-02-18T16:57:45+01:00
Jaskinia Łokietka : jaskinia krasowa ; położona w północno-zachodnim zboczu Chełmowej Góry w obrębie Ojcowskiego Parku Narodowego,

Jaskinia Niedźwiedzia w Kletnie znajduje się w Masywie Śnieżnika Kłodzkiego, na prawym zboczu Doliny Kleśnicy, w bloku marmurów leżącym w górze Stromej;
skały wapienne


Jaskinia Wielka Śnieżna - położona w górnej części Doliny Małej Łąki i Dolinki Litworowej ; jaskinia krasowa

Grota Mechowska -Jaskinia w Mechowie ; skały osadowe
15 1 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:57:46+01:00
1.Jaskinia Łokietka znajduje się w Dolinie Sąspowskiej w północno-zachodnim zboczu Chełmowej Góry w obrębie Ojcowskiego Parku Narodowego. Jaskinia krasowa,talagmity, stalaktyty. jaskinia krasowa
2.Jaskina Niedźwiedzia-znajduje się polskiej części Sudetów, w Masywie Śnieżnika, w dolinie Kleśnicy. Powstanie Jaskini Niedźwiedziej wiąże się ściśle z występowaniem skał węglanowych w postaci porozrywanych bloków, czy soczew "pływających" w masie niekrasowych skał krystalicznych.skały wapniowe.
3.Wielka Śnieżka-jaskina znajduje się w Tatrach Zachodnich, w górnej części Doliny Małej Łąki i Dolinki Litworowej (część Doliny Miętusiej).Jest to jaskinia krasowa o typowo alpejskim charakterze, utworzona głównie przez wody topniejących lodowców.jaskinia krasowa
4.Grota Mechowska-jaskinia sufozyjna, we wsi Mechowo w gminie Puck.Jaskinia powstała w obrębie wzgórza morenowego, wskutek wypłukania piasku spomiędzy scementowanych węglanem wapnia, a przez to odporniejszych na erozję, skał osadowych, w wyniku czego utworzyły się malownicze słupy podtrzymujące sklepienie przy obu wejściach do jaskini.
skały osadowe.
53 2 53