Odpowiedzi

2010-02-18T16:13:12+01:00
W teatrze starożytnym występowali sami mężczyźni lub mężczyźni w maskach
reszty nie pamiętam ;/
1 1 1
2010-02-18T16:13:59+01:00
W teatrze starożytnym:
- grali tylko mężczyźni
- używano masek aby okazać uczucia bohatera
- przedstawienia odbywaly sie podczas waznych swiąt
- przedstawienia zawsze zwiazane byly z bogiem zabawy- Dionizosem
- nie uzywano np. mikrofonów itp.
- teatry budowane byly na powietrzu
- ich budowa byla bardzo akustyczna
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:23:48+01:00
- w starożytności na scenie występowali tylko mężczyźni (obecnie również kobiety)
- ilość aktorów na scenie jest dowolna (współcześnie)
- współczesne sztuki są na dowolny temat ( w starożytności oparte były na mitologii)
- w starożytności podział sztuki : musiał występować prolog (wstęp), parodos (pierwsza pieśń chóru), epejzodiony (sceny), stasimony (kolejne pieśni chóru po epejzodionach), a wszystko kończył exodos - współcześnie nie ma podziału (granice zacierają się pomiędzy podziałami sztuki)
- w starożytności każda tragedia kończyła się śmiercią bohatera (obecnie bohater sam decyduje o swoim losie)
- teatr w starożytności pod gołym niebem (obecnie w budynku)
-spektakl trwał cały dzień (obecnie spektakl trwa najwyżej kilka godzin)
- były dwa rodzaje:tragedia i komedia (obecnie dużo rodzai spektakli)
1 5 1