I gimnazjum
W łańcuszku którym utworzono z pięciu okręgów, jest 8 punktów przecięcia( zobacz rysunek). Ile punktów przecięcia byłoby w łańcuszku utworzonym z n okręgów.
Zadanie jest na stronie 163 jako 2. W książce Matematyka 1, zgodna z nową podstawą programową.
Proszę szybciutko:):)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:15:00+01:00
W pierwszym okręgu nie bedzie zadnego przecięcia, dlatego kzde kolejne będzie miało 2. to oznacza że w łańcuszku utworzonym z n okregów bedzie (n-1)*2 przecięć
61 4 61
2010-02-18T16:17:14+01:00
2(n - 1) punktów
ja mam tę samą książke,mogłaś/łeś zobaczyć w odpwiedziach na kocu xD
141 4 141
Taak w odpowiedziach, a jak pani się spyta to ciekawe co powiesz ??!