Określ rolę :

Tkanki kostnej

Nabłonek rzęskowy

Tkanka tłuszczowa

________
3.uzupełnij tabelę

Funkcja tkanki
wchłanienie substancji odżywczych w przewodzie pokarmowym
_______________
ochrona kości przed ścieraniem
________________
stanowi zapas substancji odżywczych
_________________
bierze udział w obronie organizmu
przed drobnoustrojami
_________________

| to była FUNKCJA TKANKI a obok proszę napiżcie Nazwę TKANKI

tak o :

................. odpowiedź
tylko proszę pokolei : }
______________________________

i zadanie 4 str. 57 schemat

i 57 zad 6 :)


|

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:36:20+01:00
Tkanka kostna - Tworzy szkielet podtrzymujący ciało
Nabłonek rzęskowy - oczyszcza drogi oddechowe
Tkanka tłuszczowa - magazynuje substancje odżywcze

3. Napiszę po kolei od góry
Nazwa tkanki
Nabłonek jednowarstwowy sześcienny (funkcja wchłanianie substancji...)
chrzęstna ( ochrona kości przed...)
tłuszczowa ( stanowi zapas....)
nabłonek rzęskowy ( bierze udział w... )

4.
Krew ------> Substancja międzykomórkowa - substancja, w której znajdują się komórki luźno rozżucone

Erytrocyty, --------------------> Leukocyty czyli krwinki białe ----> płytki krwi
czyli krwinki czerwone.....................|................................|
|
transport tlenu________________zapewniają_____________ udział w ....
i substancji odżyw.________organizmowi odporność

6.
Cecha___________Dendryty________Akson
Liczba__________ 10 ___________ 1
Długość_________ Krótkie__________Długie
Osłonka... _____nie wiem__________zabezpiecza przed uszkodzeniem i
zapewnia szybkie przesyłanie impulsów


Pozdrawiam :))

15 3 15
2010-02-18T16:42:29+01:00
Zad.2
1.odpornosc na urazy
2.oczyszcza drogi oddechowe
3.magazynuje tluszcz
Zad.3
1.nablonek jednowarstwowy
2.chrzestna
3.tluszczowa
4.nablonek rzeskowy
Zad.4
Pod krwią co jest
erytrocyty czyli krwinki czerwone
w środku
leukocyty czyli komórki białe
pod spodem
ochronna
I to po prawej
trabocyty czyli plytyki krwi
Zad.5
a)tkanka mięśniowa poprzecznie prążkowana szkieletowa
b)tkanka mięśniowa poprzecznie prążkowana serca
c)tkanka mięśniowa gładka
Zad.6
Liczba - wiele - jeden
Długość - różnie - długi
Osłonka mielinowana - nie - tak .
12 4 12