Odpowiedzi

2010-02-18T16:15:11+01:00
Ma metaliczny połysk, zapach bezwonny, stały, ma kolor srebrzysty, jest metalem, proces rdzewienia

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:15:42+01:00
Jest względnie miękkim, ciągliwym i kowalnym metalem przejściowym. Występuje w trzech odmianach alotropowych. Jest dość aktywny, ale różnie reaguje z różnym pierwiastkami (z większością z nich dopiero po podgrzaniu). W zależności od temperatury i stężenia substratów tworzą się różne produkty. W wysokich temperaturach pierwiastek ten absorbuje wodór i azot. Ruguje inne, szlachetniejsze metale i wodór z ich roztworów. Metal ten pokrywa się (jak wiele innych metali) chroniącą warstewką tlenków (pasywacja). Rozpuszcza się w kwasach rozcieńczonych. Ważną cechą żelaza jest proces rdzewienia. Polega ono na tworzeniu w wilgotnym powietrzu uwodnionego tlenku żelaza (II) (FeO(OH)). Aby zaszła ta reakcja musi być dostarczony tlen, woda i elektrolit.
2010-02-18T16:22:34+01:00
Żelazo jest twarde nie jest plastyczne ma szarą barwę kształt nieokreślony zapachu niema żelazo nie jest sprężyste jest kruche po korozji.Wszystkie te cechy nazywamy właściwościami mechanicznymi żelaza. Prosze