Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T16:23:48+01:00
Trabka Eustachiusza-, służy do wyrównywania ciśnień po obu stronach błony bębenkowej.

Błona bębenkowa-oddziela ucho zewnętrzne od ucha środkowego

Kosteczki słuchowe-przenoszą fale akustyczne (dźwiękowe) z błony bębenkowej do ucha wewnętrznego

komórki rzęskowe w slimaku- tworzą tzw. błonę podstawową
1 5 1
2010-02-18T16:32:56+01:00
Trąbka Eustachiusza - łączy jamę bębenkową z jamą gardła. Połączenie to umożliwia utrzymanie jednakowego ciśnienia po obu stronach błony bębenkowej.
Błona bębenkowa - jest elementem jamy bębenkowej.
Kosteczki słuchowe - wzmacniają i przenoszą drgania błony bębenkowej na ucho zewnętrzne.
Komórki rzęskowe - ich funkcją jest zamiana informacji akustycznej na sygnały nerwowe.
2 3 2