Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T16:15:29+01:00
Mydło w wodzie twardej reaguje z zawartymi w niej wodorowęglanami wapnia i magnezu [ Mg(HCO3)2 i Ca(HCO3)2 ] tworząc trudno rozpuszczalne osady stearynianu magnezu wedle reakcji (na przykładzie stearynianu potasu - mydła potasowego):
2 C17H35COOK+ Mg(HCO3)2 --> (C17H35COO)2Mg + 2 KHCO3
podobnie jest z solą wapnia


dasz najjjj
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T16:24:34+01:00
Piana powstaje po całkowitym strąceniu jonów miedzi i magnezu, które z mydłem tworzą nie rozpuszczalne mydła wapienne i magnezowe znajdujących się w twardej wodzie
3 3 3