Odpowiedzi

2009-10-14T14:21:27+02:00
Pole równoległoboku - 132 cm2
P= a * h
Pole trójkąta = 1/2 * a * h

P trój. = 1/2 * 132 cm2
P = 66 cm2

Odp. Pole trójkąta jest równe 66 cm2.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T14:22:04+02:00
Narysuj równoległobok. musisz zauważyć, że punkt K musi być w rogu (wiem, ze nie jest to język matematyczny), gdyż inaczej nie powstanie trójkąt.
Na rysunku zauważysz, że trójkąt stanowi 1/2 powierzchni równoległoboku, czyli 132 / 2 = 66
3 5 3
2009-10-14T14:25:19+02:00
Pole rownolegloboku to a*h=132
pole trojkata to 1/2ah
gdzie a- bok rownolegloboku i trojkata
h-wysokoasc rownolegloboku i trojkata
WNIOSEK
Ptrojkata=1/2 pola rownolegloboku

ODP
Ptrojkata=66cm²
2 5 2