Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T14:16:32+02:00
Potrzebujesz ciekawostki mogę ci tylko tyle zaoferować ( poszukałme zeszytu z I gim i znalazłem tylko to ) :
Król Menes zjednoczył Egipt górny i Dolny-ok 3000r p.n.e. Pierwsza stolicą było miasto Memfis.Kult zmarłych
-wiara w życie pozagrobowe
-człowiek składa sie z ciałą i duszy
-dusza ludzka zyje długo dopoki istnieje jej ciało
-sztuka mumifikowanie(balsamowania)zwłok.
Religia egipska
-politeizm
-czczenie sił przyrody
.Władcy Re-bóg slonca najwyzsze bustwo egipskie
Ozyrys-władca świata podziemnego
Izyda- zona ozyrysa pani nieba
tot-bog pisma
Wiedza egipcjan
-architektóra,medycyna,matematyka.
to wszystko.
jak pomogłem to super
2009-10-14T14:36:01+02:00
5) Faraonom w życiu pośmiertnym, oprócz własnych zmumifikowanych ciał, niezbędna byty także służba. W zaświatach musieli mieć skrybów, kucharzy, krawców i budowniczych - słowem, cały dwór... Władców chowano zatem do grobu z całą armią figurek przedstawiających sługi, których mogli potrzebować.
Pierwsi faraonowie rozwiązywali problem służby w zaświatach inaczej... Po swej śmierci zabierali służbę ze sobą. Nie można jednak przenieść się w zaświaty za życia. Ludzi trzeba więc było przedtem zabić.
Nie wiemy, czy słudzy szli na śmierć dobrowolnie, czy też byli brutalnie mordowani. W pobliżu grobowca faraona Zera pochowano trzystu trzydziestu ośmiu służących, których złożono w ofierze podczas pogrzebu! Tego okrutnego zwyczaju zaniechano dopiero po pogrzebie ósmego faraona Kaa.
Służba u faraona była wielkim przywilejem, ale czy zechciałbyś pracować u króla, wiedząc, że kiedy umrze, zostaniesz zabity i pochowany wraz z nim?
1 1 1