Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T16:33:00+01:00
-straty w ludziach 4,5 miliona ludności.
-straty obszaru Polska straciła 211 tys. km²
-straty materialne
-straty duchowe
2 4 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T16:40:13+01:00
Na żądanie zaborców traktat rozbiorowy musiał zatwierdzić sejm Rzeczpospolitej.

Nie przyniosły skutki interwencji Stanisława Augusta Poniatowskiego na dworach Europejskich.

Poza traktatem sejm musiał przyjąć niekorzystne uchwały gospodarcze i handlowe.

Skonfederowany sejm podjął próbę reformy państwa, uchwalił zwiększenie armii do 30 tysięcy żołnierzy, przeprowadził reformę skarbową. Polska utraciła 211 tysięcy km2 i 4 mln 530 tysięcy ludności, ponieważ zaborcy chcieli posiadać Polskę, gdyż jej położenie geograficzne, dostęp do morza oraz grunty przynosiły zyski.
1 5 1